Nyhetsartikkel

11 juni 2018

Fortum i drift med Enoro CIS i Finland

Fortum med tilstedeværelse i ti europeiske markeder har implementert Enoros kundeserviceløsning for bruk i Finland.

Løsningen, Enoro CIS (Customer Information System), leverer CRM, kundeservice og fakturering for Fortums energi- og fjernvarmekunder, skriver konsernet i en pressemelding.

Fortum undertegnet kontrakten for leveranseprosjektet i juli 2016. Dette var et betydelig prosjekt og involverte produktlokalisering for det finske markedet. Levering av Enoro CIS-programvaren som en serviceløsning (SaaS) ble levert i henhold til avtalt tidsplan og budsjett.

«Vi er svært stolte og takknemlige for at vi holdt den avtalte tidsplanen med Enoro. Enoro CIS-prosjektet har vært et kroneksempel på hvordan leverandør og kunde kan oppnå eksepsjonelle resultater. Gjennom tett samarbeid og deling av forretningsinformasjon har vi oppnådd en betydelig milepæl som generelt sett er uhørt i bransjen. Nå kan vi begynne å bruke Enoro CIS til markedsføringsformål, kontraktstyring, kundebehandling og fakturering,» sier Riitta Vaissalo, Development Manager i Fortum.

Midt i prosjektet ble Enoro kjøpt av det globalt markedsledende billing og kundeservice-selskapet Hansen Technologies. Uten å blunke fortsatte prosjektteamet med stø kurs, og kunne også dra nytte av den globale kompetansen til den brede Hansen-familien for å muliggjøre en vellykket leveranse.

John May, CEO Hansen Technologies EMEA sier: «Vårt felles mål var å bygge en løsning for Fortums kundeservice ved å bruke det velkjente Enoro CIS-produktet. Det er alltid utfordrende og komplekse krav involvert i et prosjekt av denne størrelsen, og vi er veldig glade for å ha fullført dette prosjektet til avtalt tid for en innovativ kunde som Fortum.»

Looking ahead this is an exciting time for the business, as the Enoro business completes its transition into the Hansen family becoming HansenCX in the coming months. With the benchmark of this successful implementation HansenCX looks forward to assisting others complete a business transformation and deliver outstanding customer experiences.

Framover vil dette bli en spennende tid for Enoro, da selskapet fullfører overgangen til Hansen-familien som HansenCX i de kommende månedene. Med denne vellykkede implementeringen som referanse, ser HansenCX fram til å hjelpe andre med å utvikle sine selskap og levere fremragende kundeopplevelser.

Kilede: Fortum

Kommentarer

kommentarer