Nyhetsartikkel

01 september 2017

Digitalt hode fra Trimtex til LOS

Strømleverandøren LOS rigges for vekst. Nå hentes markedssjef med prisvinnende digital tyngde for å styrke satsingen ytterligere.

Hege Nilsen Ekberg (37) tiltrer som markedssjef i LOS AS 1. september. Hun kommer fra stillingen som salg og markedssjef hos sportstøyprodusenten Trimtex og har tidligere innehatt flere salgs- og markedsstillinger i Stormberg. Ekberg får ansvar for selskapets digitale løft når det nå satses offensivt både på og utenfor Agder.

– Jeg tar med meg mine erfaringer og kompetanse til et solid selskap med imponerende vekstmål, solid satsningsvilje, et klart digitalt fokus som alltid har kunden i fokus, sier Ekberg.

Kommer kundene til gode

I år inntok selskapet en førsteplass på lojalitet blant strømleverandørene i Norsk Kundebarometer. Margit Unander, administrerende direktør i LOS AS, er klar på at ansettelsen bygger opp om selskapets sterke kundefokus. Hun påpeker at digitale forbedringer vil komme eksisterende kunder til gode.

– Våre kunder, om de er på Sørlandet eller andre steder, skal erfare at de får et bedre kundeforhold til oss gjennom denne digitale transformasjonen. Vi vil bli mer personlige i formen og tilby tjenester og produkter som er enda mer målrettet enn i dag, sier hun.

Ambisiøse mål

Strømleverandøren har ambisiøse vekstmål men konkurransen er tøff. Unander ser på ansettelsen som et av flere skritt forankret i en digital vekststrategi hvor relevant kompetanse er en forutsetning for suksess.

– Vi har hentet en av landsdelens råeste på området. Heges digitale erfaring og kompetanse er et svært viktig tilskudd for vår videre satsning og suksess, sier Unander.

Prisbelønnet digitalarbeid

Med seg i bagasjen har Nilsen Ekberg solid erfaring fra digitalt salg og markedsføring. Hun kommer fra stillingen som Salgs- og markedssjef i Trimtex. Tidligere har hun hatt ansvar for nettbutikkene i Stormberg i perioden 2008-2015, samt en periode som markedssjef i samme bedrift. Her var hun med å bygge opp turtøysspesialistens arbeid med nettbutikkene og sosiale medier. Det resulterte i priser som Årets nettbutikk to ganger, Årets nettfavoritt og Årets Cross Broder under den nasjonale e-handelskonferansen LOAD.

– Jeg ser frem til å arbeide med nye vekstområder innen energirelaterte produkter og tjenester. Bransjen vil ta store digitale steg i fremtiden, og LOS har som mål om å være blant de beste i klassen. Stikkord vil være brukervennlighet, enkelthet og oversiktlighet, men alltid med kunden i fokus, sier Ekberg.

 

Fakta om Hege Nilsen Ekberg (37):

  • Hege Nilsen Ekberg er fra Hauge i Dalane i Rogaland. Gift, og har to barn.
  • Erfaring fra digitalt salg og markedsføring og e-handel i Trimtex og Stormberg.
  • Utdannet fra Handelshøyskolen BI og Norges Informasjonsteknologiske Høgskole (NITH).

Om LOS 
LOS AS er en av Norges største strømleverandører og er et heleid datterselskap av Agder Energi. Selskapet har hovedkontor i Kristiansand. Kjerneområdet for LOS Privat er Sørlandet, men selskapet betjener kunder over hele Norge. I 2016 omsatte selskapets for 3,1 milliarder kroner i privat og bedriftsmarkedet. LOS har i flere år ligget helt i toppen i nasjonale kundeservice- og tilfredshetsundersøkelser. Selskapet er Miljøfyrtårn-sertifisert og tilbyr strøm med opprinnelsesgaranti.

 

Kommentarer

kommentarer